Germany-exchange visit (1st)

Hello! Neviem či viete ale včera ráno som sa vrátila z výmenného pobytu v Nemecku. Nemčinu mám len druhý rok, a ako viete za dva roky sa z nemčiny naučíte veľké nič, čiže moja nemčina je veľmi slabá, ale keď sme mali možnosť sa prihlásiť na výmenný pobyt neváhala som ani sekundu a prihlásila som sa. Najprv som nemala vôbec strach, brala som to ako výlet, nejakú novú skúsenosť ale tesne pred odchodom prišiel troška strach, že ako sa vôbec dorozumiem s rodinou u ktorej budem bývať. Nakoniec to bolo skvele, dorozumela som sa vpohode po anglicky aj keď moja host mama nevedela vôbec po anglicky. Bývali sme v takom menšom a krásnom mestečku Clausthal-Zellerfeld. Je tam naozaj krásna príroda, veľa zelene, stromov a hlavne veľa jazier(cca 63) v okolí, čiže naozaj som mala čo fotiť. Keď som prišla domov a išla som pozerať fotky bolo ich tam cez 1000 ,takže bolo veľmi ťažké vybrať len zopár do jedného článku, čiže určite to rozdelím na viacero príspevkov. 
V tomto príspevku bude zopár fotiek z cesty do Nemecka a z prvého dňa pobytu tam. Bývam na východnom Slovensku, čiže cesta tam trvala až nejakých 16 hodín aj s asi 5 prestupovaniami. Vo vlaku sme mali aj lôžka, čiže sme si aj trocha pospali, čo bolo skvele.  









V deň príchodu do rodín, sme sa zoznámili s rodinou, hrali sme sa so psíkom ich a boli na bicykloch. A hneď druhý deň ráno sme šli na menšiu túru vyšliapali sme si hore na lyžiarské stredisko a tam sme boli na bobovej dráhe, ktorej fotku žiaľ nemám, iba selfie s kamarátkou ale to som sem nechcela dávať.



Z tej bobovej dráhy sme išli pešo do susedného mestečka( ktoré netuším ako sa volalo) aby sme odtiaľ išli na autobuse domov, no stala sa nám taká vec, že šofér autobusu nás nechcel vziať lebo nás bolo veľa.( Tu na Slovensku by nás aj na strechu zobral a by sme boli ako sardinky a tam bol poloprázdny autobus)


Cestou do školy .

Viac o mojej skúsenosti v Nemecku v ďalších príspevkoch.

Boli ste už niekedy na výmennom pobyte?


                                                                                                                 -B 

Komentáre

  1. Pekný článok :) som zvedavá na ďalšie z Nemecka ! :) Vždy ma zaujímajú tieto články o cestovaní a výmenných pobytoch :) Ja som bola nedávno cez projekt Erasmus+ v Anglicku na 2 týždne (vrámci praxe u nás na škole). Ak by ťa pre zmenu zaujímalo ako som sa tam mala ja a čo som zažila určite sa pozri na môj blog ;) partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :) ja tiež rada čítam takéto články a ano určite ssa pozriem :)

      Odstrániť
  2. Těším se na další fotky. :-) Škoda té bobové dráhy, tu bych i ráda viděla. :-) Moc pěkný článek. Já byla takhle u jedné rodiny zase v Londýně. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ano veľká škoda no :/ Tak Londýn to je taký mooj cieľ menší, dufam že sa tam raz dostanem, kedže naša škola neorganizuje do Anglicka nič podobné:/

      Odstrániť
  3. Tak do Němceka bych si netroufla ani omylem :D. Musím se totiž přiznat, že se mi ten jazyk moc nelíbí a tak se mi i těžko učí, ale jednou bych si chtěla tento pobyt zažít. Já se učím němčinu dva roky a nedokážu si představit, že bych si jen tak vyjela k nějaké rodině do Německa... Strašně se těším na další články!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som nikdy nemala v obľube nemčinu a ani nikdy by som nepovedala že by som sa na niečo take dala a už vobec nie dobrovoľne ale išla som tam hlavne kvoli cestovaniu atej krajine, rada cestujem :)

      Odstrániť
  4. Veľmi pekné fotky _:O A obdivujem ťa, že is tam išla :D
    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

ROWENTA Elite Model Look -Style 8

TRY-ON HAUL