Cesta po Thajsku - Zlatý trojuholník a ochutnávka whiskey s hadom.

Zlatý trojuholník? Počul si už niečo o tom ? Nie? Tak čitaj ďalej. Je to oblasť kde sa stretávaju tri rôzne krajiny. Thajsko, Laos a Mjanmarsko. Práve v tejto oblasti sa kedysi vyprodukovalo najväčšie množstvo opiátov.





Aj keď v priebehu desaťročí Zlatý trojuholník stratil zo svojej divokej minulosti, táto droga je tam ešte stále najpopulárnejšia. Dokonca v jednej dedinke Sop Ruak, ktorá je jedným z vrcholov Zlatého trojuholníka postavili múzeum House of Opium. Čo je zvlášte takmer až s hrdosťou prezentuje históriu ópia v týchto končinách. Ja som síce nemala možnosť ísť pozrieť do tohto múzea ale vraj to stojí za to. Ukážu vam všetko od pestovania až po konzumaciu i keď žial ochutnávky neboli zadarmo. 

No za to som sa osobne dostala  k rieke Mekong, kde sa dostávame už na spomínane trojhraničie medzi Thajskom, Barmou a Laosom. Na druhej strane rieky je vidieť kasíno. Ako aj v Barme tak aj v Laose. Záujemcovia sa tam môžu dostať jednoducho  prievozom cez rieku, ktorý je tu k dispozícii všetkým milovníkom hazardným hrám. Hazard je v Thajsku zakázaný a preto návštevnosť v týchto kasínach je veľmi populárna kedže sú blízko hraniciam. 

Kedže v tejto oblastí je spojenie troch rôzných štátov a každý štát ma úplne rozdielnu menu zaviedli tu obchododovanie so zlatom. Preto aj ten názov Zlatý trojuholník. 

Ak si chcete zjednoduchšiť cestu sem odporúčam si zakúpiť jednodňový výlet alebo teda zájazd do tejto oblastí z mesta Chiang Mai. V cene bola dokonca aj plavba po rieke Mekong a krátky pobyt v štáte Laos, kde nás vzali na miestny trh a dokonca privítali miestnou špecialitou. Išlo o whiskey v ktorej boli napočené rôzne živočíchy ako škorpiony, hady, mloky,  alebo aj opiaty. Popravde málokto to ochutnal pretože vyzeralo to naozaj nechutne. Samozrejme ja som sa dala nahovoriť a neváhala som. Ochutnala som ako prvá a teda skoro ako jediná. No až po čase som si uvedomila aké to bolo nechutné. Dokonca som ochutnala až tri z nich. Whisky s opiátmi, hadom i škorpionom. Fakt nechutné no i keď to boli len malé porcie pri tých horúčavach tam ma to celkom dostalo a cítila som sa dosť opito. Haha.

 

Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

ROWENTA Elite Model Look -Style 8

TRY-ON HAUL