9 TIPS TO DO IN AMSTERDAM



Amsterdam už dlho patril medzi európske mestá, ktoré musím naozaj  vidieť. Bol to taký môj malý sen už dlhšie roky.  Už takmer rok žijem a pracujem v Londýne čiže naozaj bolo len otázkou času kedy sa vyberiem aj do Amsterdamu, keďže je to takmer za" rohom". Aktuálne však cestovanie máme veľmi obmedzené kvôli vírusu. Bola som tam už pred mesiacom, kedy ešte nebola karanténa.(aby bolo jasné)  To len vďaka karanténe som si našla čas spísať tento článok.


Ja a moja kamoška z Talianska sme sa tam vybrali na pár dni. Konkretne 4 dni a myslím že to bolo tak akurát na spoznanie mesta, záleži však čo preferuješ ty osobne. Počasie nám naozaj nevyšlo podľa predstáv kedže ešte deň pred odchodom sa po okolí prehnala naozaj silná búrka s ešte silnejším vetrom. No po dlhšom zvažovaní sme sa rozhodli aj tak ísť. Prvý deň bolo naozaj hnusne, pršalo  a fúkalo, no ostatné dni viacmenej nepršalo a sem tam aj slnko vyšlo čo je super ale žial dosť fúkalo a mrzlo. I napriek nie úplne ideálnemu počasiu sme si mesto obe zamilovali a dostatočne sme si to užili.




ARCHITEKTÚRA

Amsterdam si ma získal najmä svojou architektúrou. je to naozaj nádhera, nájdeš tam budovy rôznych dizajnov či už výstredných moderných alebo starodávnych najmä v starom meste.  Ešte viac ako samotné budovy sa mi páčia spleti kanálov pomedzi tie budovy a spoločné to vytvára unikátnu atmosféru. A ak sa zaujímaš čo i len trocha o architektúru  je sa tam na čo pozerať. Celková atmosféra mi prišla úplne iná ako trebárs v Londýne. To nemyslím len budovami ale aj celkovo dopravou a ľuďmi.








RED LIGHT DISTRICT

Najznámejšia mestská štvrť mesta je známa ako štvrť červeného svetla. A prečo? Pretože je to štvrť, kde nájdeš sex shopy, divadlá pre dospelých, strip cluby a všetko spojené s prostitúciou. Po zatmení sa v oknách vysvietených na červeno vystavia prostitútky oblečené do vyzývavého spodného prádla a lákajú svojich "zákazníkov". Z pochopiteľných dôvodov tam bolo zakázane fotiť, preto nemám odtiaľ žiadne fotky na ukážku. O to väčší dôvod prečo sa tam chceš ísť pozrieť osobne a vidieť to na vlastné oči. Tiež som tomu nemohla uveriť.



MÚZEA

Mesto je veľmi bohaté na rôzne múzea. Ak si ich fanúšik, určite si vyhraď nejaký ten čas na vyše aby si ich stihol čo najviac. Vždy si dopredu over dostupnosť do múzea aspoň deň dva dopredu. Väčšinou ide len o online predaj lístkov a ak  aj je možné kúpiť ich  na mieste, s veľkou pravdepodobnosťou na ten daný deň budú vypredané. Múzea či už umenia, historické alebo rôzne iné aké ti len napadnú( tým myslím napr. múzeum sexu, kondómov,  konope atď..). 
Ja osobne síce nie som vôbec fanúšikom múzeí ale od kamarátky tu mám tipy, ktoré múzea sa jej páčili asi najviac.( Rijksmuseum, Van Gogh museum, Stedelijk museum, Dom Anny Frankovej)


COFFEESHOPS

A aby toho všetkého nebolo málo, určite zájdi aj do miestnych tzv. coffeeshopov, kde okrem kávy ponúkajú širokú škálu marihuany či už na fajčenie alebo zahryznutie vo forme koláčikov, cookies alebo iných dobrôt. V Holandsku je to legálne práve v týchto shopoch na verejnosti však ale nie. A ak aj nie si zástanca fajčenia či drog určite odporúčam aspoň zájsť dnu a pozrieť si to tam. Bol to zážitok teda.


ROOFTOP BAR/view

Neviem ako ty , ale ja pekné výhľady na mestá milujem. Má to úplne iný pohľad na dané mesto. My sme celé tie dni hľadali kam ísť aby sme mali pekný výhľad, až na koniec sme úplnou náhodou natrafili na reštauráciu/bar na streche vyššej budovy. Je už na tebe či si tam aj niečo objednáš alebo nenápadne vyfotíš a odídeš(ako sme to urobili aj my).
Bar ktorý sme náhodne objavili sa volá BLUE AMSTERDAM.





MARKET

Vonkajších marketov alebo teda trhov v Amsterdame je mnoho. Nájdeš tam úplne všetko. Či už nábytok, šperky, doplnky, knihy, kvety, rôzne suveníry či množstvo typických holandských  jedál. Medzi typické "poklady" Holandska určite patria aj drevené topánky, syry, tulipány, bicykle ale aj veterné mlyny.
Flower Market, Flea Market





PARK
Parky sú asi neodlúčiteľnou častou mesta. Ja osobne tam chodím veľmi rada a myslím, že aj mnoho ľudí, ktorí bývajú vo väčšom meste.
Vondelpark, Amstelpark, Beatrixpark



DOPRAVA

Väčšina ľudí jazdí na bicykloch a ak na autách tak tých elektrických. Všetky cesty a križovatky sú prispôsobené práve cyklistom dokonca majú aj svoje jazdné pruhy ale i semafory. Bicykloch je tam naozaj dosť. Pri každej stanici metra sú obrovské parkoviská na tie všetky bicykle. Nikdy som ich nevidela toľko pokope. Ak aj máš menej času na objavovanie mesta alebo sa ti nechce pešky, určite odporúčam si jeden bicykel požičať a objavovať mesto takto. Ja som všetko objavovala pešky ale ak ťa zaujíma mesto nie je až tak veľké čiže dá sa to v pohode zvládnuť no okrem iného tam funguje mestská doprava a to najmä autobusy, lode a električky. 








JEDLO

Waffle, palacinky, syry, hranolčeky a to všetko nájdeš na každom kroku v Amsterdame. V množstve obchodov s jedlom ponúkajú ochutnávky zadarmo. My sme si takto pochutnali na veľa druhov syra.




A čo ty? Čo ťa láka najviac na Amsterdame? Ak si ta už bol, čo sa ti páčilo najviac? 




Sleduj ma na INSTAGRAME :  @barsurak 




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

ROWENTA Elite Model Look -Style 8

TRY-ON HAUL